15 januari 2013

Project winter: col haken en das breien

winter 2013

Het is weer zover: de kou is in Nederland aangekomen. Vandaag is een dik pak sneeuw gevallen en is er een record verbroken. Door het winterse weer stond vandaag een file met maar liefst een totale lengte van 1000 kilometer!!! Tijd om Project winter weer op te pakken: een col haken en een das breien.

Ik heb een gruwelijke hekel aan sneeuw, omdat ik bang ben om uit te glijden. Ik heb mezelf daarom maar getrakteerd op een dagje vrij, zodat ik vanuit mijn veilige, droge en niet gladde huis de prachtige natuur kan bewonderen. Wow, wat kan de natuur toch mooi zijn, vind je niet? Het zou alleen verboden moeten worden, dat sneeuw voor gladheid en daardoor de nodige overlast kan zorgen.

Omdat ik vermoed dat het voorlopig wel even glad zal blijven en ik ervoor kies om binnen te blijven, pak ik Project winter nu weer op. Ik heb al een col gehaakt, kijk maar:

gehaakte col

En? Vind je het mooi? Ik kan je zeggen: Hij is mooi en zit echt heerlijk! Ik ben deze col gaan haken toen ik dit patroon tegenkwam op het blog van Lindevrouw's web. Wat een ongelofelijke creatieve vrouw is dat, zeg! Neem eens een kijkje op haar blog: Lindevrouw's web. Als jij ook zo'n prachtige col wilt haken en meer foto's wilt zien van dit haakwerkje, ga dan naar deze pagina. Je vindt daar een beschrijving van deze col, maar je kunt er ook voor kiezen om de video te bekijken. In de video wordt zeer duidelijk uitgelegd hoe je deze prachtige col ook zelf kunt maken.

Nu ben ik bezig met een das te breien voor zoonlief. Eigenlijk had ik hem natuurlijk al af moeten hebben voordat de vorst intrad, maar ja....er zijn nog zoveel andere leuke dingen.
Zoonlief wilde ook persé een rode das, ziehier hoe het breiwerk er ongeveer uit ziet:

gebreide das

De foto is een beetje overbelicht, maar je krijgt wel een beetje een idee hoe het ongeveer gaat worden. Ik brei met naalden nummer 7, dus het gaat lekker snel.

Waar je zeker ook eens moet kijken voor leuke haak en breipatronen is Haak maar aan.
Als je op zoek bent naar inspiratie voor het haken of breien van pannenlappen, poncho, kussens, decoratie, sjaals, dassen, cols en knuffels, dan zou ik zeker eens een kijkje nemen. Haak maar aan is een gemeenschappelijk blog, die op dit moment 100 auteurs telt! Je zult dan ook veel creaties vinden van andere creatievelingen, die hun werkjes graag met je zullen delen.

Geen opmerkingen: