8 juni 2012

Hoe de titel van je blog op blogger in het midden centreren

Door één druk op de knop was mijn volledige lay-out foetsjie. Alle instellingen volledig verdwenen en uren werk voor niets. Ik moet je zeggen, dat ik vreselijk liep te balen. Het heeft me een hele zondag gekost om mijn blog weer een beetje op orde te krijgen. Het enige wat me maar niet lukte, was de titel van mijn blog in het midden te krijgen. Standaard staat de titel aan de linker bovenkant, maar ik wil hem dus gewoon in het midden. Mijn zoektocht op Google begon..........zoeken op blog titel centreren.......zoeken op blog titel in het midden en nog wat zoekwoorden ingetypt. Je kent dat vast wel. En dan de zoekresultaten: wordpress, oude codes voor blogger etc.etc. Maar, ik heb het gevonden zoals jullie zien, want de titel van mijn blog staat weer in het midden. Ik schrijf deze tutorial eigenlijk voor mezelf (sorry, allemaal!) voor als ik weer eens een stomme fout bega. Maar als deze tutotial voor mij handig is, dan is het misschien ook handig voor jullie mede blogger bloggers??? Daar gaat ie dan....


Stap  1) Log in op je blogger (blogspot) account. Kies voor: ga naar berichtenlijst (staat bij     
              mij naast het potloodje) en klik daarop. Vervolgens verschijnt je menu.

Stap  2) Selecteer in je menu sjabloon

Stap  3) Er verschijnt nu: Live op Blog, selecteer aanpassen

Stap  4) Selecteer in menu Geavanceerd

Stap  5) Er verschijnt daarnaast nog een menu, scroll helemaal naar beneden

Stap  6) Selecteer CSS toevoegen, er verschijnt nu een leeg wit veld

Stap  7) Kopieer de volgende code en plak de code in het witte lege veld:


            Header{text-align: center;}


Stap  8) Druk nu op: toepassen op blog



KLAAR. Helemaal niet moeilijk, maar je moet het gewoon even weten.

5 opmerkingen:

My Scrambled Style zei

Bedankt voor de uitleg, want het lukte mij ook niet en nu dus wel :-).

Favorietje zei

Fijn dat het gelukt is! Ik heb deze post ook geplaatst, omdat ik weet dat velen met ons er moeite mee hebben.

Roos zei

Ooow ik stress nu echt heel erg!
Ik zag deze uitleg staan - Thank god - en heb hem ook gevolgd.

Maar mijn blogtitel staat nog steeds aan de linker kant. Weet jij hoe dat kan?

Favorietje zei

Beste Roos,

Ik kan hier vandaan natuurlijk niet zien waar het mis is gegaan, maar als je deze tutorial precies volgt dan zou het moeten lukken.

Ik heb overigens net op je blog gekeken en zag dat de titel gewoon in het midden staat. Blijkbaar dus toch gelukt?

Unknown zei

Hey,
ik heb een vraagje:
ik ben net een blog begonnen en ben nog een beetje bezig met het design van mijn blog. Ik probeer een bepaald design te krijgen, alleen het lukt me maar niet om deze te krijgen. Misschien dat jij me zou kunnen helpen ? Via deze link kom je op een van mijn favoriete blogs, en dus ook het design wat ik graag zou willen http://auroramohn.blogg.no/ ik hoop dat je kunt helpen!