28 maart 2012

Review L'Oreal Universal Lip Glow

De L'Oreal Universal Lip Glow moest ik hebben, na het zien van het televisieprogramma The Face. Deze Lip Glow werd gebruikt bij één van de modellen en ik vond het effect echt geweldig. Deze lipglow heb ik gekocht bij Etos, maar zal vast ook bij andere drogisterijen te koop zijn. Ik geef hieronder mijn mening van de L'Oreal Universal Lip Glow. Eerst maar eens lezen, wat L'Oreal zelf over dit product zegt:


Universal Lip Glow

"Een kleur op maat. Een roze kleur die reageert op jouw lippen. Afhankelijk van warmte, vochtigheid en PH waarde van jouw lippen ontstaat jouw eigen unieke magische kleur. Resultaat: Een op maat gemaakte unieke roze kleur die goed bij je past met een gezonde gloed. De Rose Universel lipstick heeft een natuurlijk resultaat en voedt de lippen. Een gezonde kleur op maat die perfect bij je past. Een textuur als een tweede huid. De formule bestaat uit een verzorgende olie met lichte glans die comfortabel en licht aanvoelt. De formule gaat droge lippen tegen met behulp van granaatappel extracten. Een universele kleur. De kleur verschijnt en wordt intenser afhankelijk van de vochtigheid van je lippen; Deze unieke kleur komt tot stand door de kleurdeeltjes die een glanzende en natuurlijk effect op de lippen geven. De oorspronkelijke kleur van je lippen wordt geaccentueerd! De lipstick heeft een perfecte transparantie door de combinatie van geldeeltjes en de afwezigheid van was. De textuur is erg licht en de lipstick is daardoor gemakkelijk aan te brengen".

Mijn mening:

L'Oreal heeft met deze zelfregulerende lip glow geen primeur. Het principe van 'een kleur op maat' bestaat al veel langer. Op de door mij hieronder gemaakte foto van de huls, zie je 3 verschillende kleuren roze. Afhankelijk van diverse factoren, PH waarde, warmte en vochtigheid (maar volgens mij ook de eigen kleur van je lippen), ontstaat er een van licht naar donkere roze verkleuring van je lippen:

De huls van deze lipglow vind ik verder niet zo bijzonder. De kogel zelf (zie bovenste foto) is wel heel bijzonder: roze-oranje achtige kleur, die doorzichtig is. Het lijkt net een nep lipglow, alsof het van plastic is gemaakt! Heel apart vind ik dat, want ik had het nog niet eerder gezien.

Ik besloot de lipglow meteen op te doen, ik had namelijk ook nogal last van droge lippen. Ik stifte mijn lippen voor de spiegel en het enige wat er gebeurde is, dat mijn lippen gevoed werden met een soort balsem (zo voelde dat tenminste). Geen roze verkleuring alleen maar glans, dus nog maar eens stiften.......even later verscheen er toch een subtiele roze gloed op mijn lippen. De kleur van mijn lippen veranderde naar lichtroze, tot middenroze. Mooi, subtiel maar toch aanwezig. Ik ben verrast door het natuurlijke resultaat van de kleur. De toegevoegde granaatappel extracten 'proef' je niet of nauwelijks. De glow plakt niet en de kleur blijft lang op je lippen aanwezig.

Conclusie: een fijn product, die qua kleur bij iedereen anders zal uit pakken. Een foto van mijn lippen met deze lip glow heeft dan ook weinig zin. Ik vind het een aanrader, al was het alleen maar om de verzorgende eigenschappen die als een soort balsem aanvoelen op je lippen.

Geen opmerkingen: