24 oktober 2012

Favoriete vrouwen boeken: de vijftig tinten grijs trilogie

Wanneer er een boek uitkomt, dat al snel tot de top 5 best verkochte boeken behoort dan word je nieuwsgierigheid wel gewekt. Favorietjes favorieten neemt jullie mee naar een boek, dat binnen 4 weken al 2 miljoen keer over de toonbank ging en daarmee tot favoriete leesvoer door vrouwen werd bestempeld. Het boek vijftig tinten grijs is onderdeel van de vijftig tinten grijs trilogie.

De schrijfster van deze erotische trilogie is de 39-jarige Britse vrouw E.L. James. Ze droomde er al lang van om schrijfster te worden, hetgeen haar nu is gelukt. Niemand kan meer om haar heen: haar boeken worden wereldwijd besproken door vrouwen op het schoolplein, werk en sportclub. 'Je moet deze boeken absoluut eens lezen', aldus een collega van mij. Aangezien zij niet zo gauw ergens enthousiast over is, nam ik haar aanbeveling serieus en bestelde de boeken. Inmddels heb ik alle boeken van deze trilogie gelezen: vijftig tinten grijs, vijftig tinten donkerder en vijftig tinten vrij.

Mijn mening: deze trilogie zou bekend staan om het hoge SM gehalte en inderdaad worden de vrijpartijen uitvoerig en veelvuldig beschreven. Het is geen literair hoogstandje, maar leest makkelijk en snel weg. Je wordt meegenomen in het zinderende verhaal van de opbloeiende erotische liefde tussen Anastasia Steele, een studente literatuur en een miljonair, de charismatische Christian Grey. Anastasia geniet van het liefdesavontuur met deze man en de luxe waarmee ze wordt omringd, maar dat verandert als ..........

Ik zal er verder niet over uitweiden, want er moet natuurlijk nog wel iets te lezen blijven. Ik zou zeggen: nieuwsgierig geworden? Lees dan deze trilogie (ook verkrijgbaar als e-book) en laat je mening horen. Deze trilogie vond ik zelf het lezen meer dan waard.


Je kunt de 50 tinten boeken serie ook kopen via mijn webshop favorieten.

Geen opmerkingen: