7 januari 2012

Schoenen in extra grote maten voor dames en heren

Op dit weblog, Favorietjes Favorieten, vind je eigenlijk van alles wel wat. Toch vind ik het leukste om te schrijven over 'afwijkende' maten. Of dit nu gaat om kleding of, zoals nu, extra grote maten schoenen en laarzen. Aangezien ik zelf geinteresseerd ben in grote maten mode, weet ik hoe moeilijk het soms is om kleding of schoenen in extra grote of extra kleine maten te vinden. Daarom probeer ik om voor jullie zoveel mogelijk webshops te vinden, waar je terecht kunt voor mode in 'niet standaard' maten.

Ik heb al eens eerder een artikel geschreven over mijn probleem met het vinden van laarzen met extra wijde schacht. Je kunt dat artikel hier lezen. Gelukkig val ik met mijn maat 40/41 van schoen/laars nog binnen de standaardmaten en kan ik dus met mijn 'normale' voetmaat in ieder geval overal terecht. Dit is echter heel anders als je als vrouw schoenmaat 43+ hebt en als man 48+. Dan wordt de keuze steeds kleiner. Maar...ik heb zojuist 2 webwinkels gevonden, waar je online schoenen kunt bestellen in extra grote maten.

Leuke schoenen in extra grote maten bij de volgende webshops:


Een selectie van schoenen in grote maten:
De paarse enkelboot van Jonny's kun je hier vinden bij Zalando
De schoenen van het merk Mustang vind je hier bij Zalando
De schoenen van het merk Johannes W. vind je hier
De schoenen van het merk Högl vind je hier bij Zalando

Als eerste webshop wil ik Zalando noemen. Een hele fijne webshop, waar je naast mode in grote maten ook terecht kunt voor schoenen in extra grote maten. Wanneer we kijken naar grote maten damesschoenen, dan is er t/m maat 46 veel leuke schoenen en laarzen te vinden. Zelfs leuke trendy pumps kon ik voor jullie vinden. Opvallend was, dat met name de maten 43 en 44 veelal uitverkocht was. Dit kan bijna niet anders betekenen, dan dat juist die 2 maten erg veel voorkomen.
Voor extra grote maten herenschoenen, kun je bij Zalando terecht t/m maat 56! Maar dan vind je helaas alleen maar sportschoenen van Adidas. Een ruimere keuze is te vinden t/m maat 52. Hoe groter de maat, hoe minder keus. Opvallend is, dat schoenen in de maten 47, 48 en 49 het meest uitverkocht was.
Al met al kan ik niet anders concluderen dan dat Zalando uitstekende mogelijkheden biedt voor de vrouw en de man met een extra grote schoenmaat.

Als tweede webshop wil ik vanHaren noemen. Van Haren was 1 van de eerste winkels, die de standaard schoen maat voor dames verhoogde naar maat 44 en voor heren naar maat 49. Een fantastisch initiatief, die voor een grote groep vrouwen en mannen uitkomst biedt. Over van Haren zelf hoef ik denk ik niet verder te vertellen. Deze winkel is bij iedereen wel bekend.
Een prima keus voor het vinden van schoenen in grotere maten.

Ik hoop jullie een stukje op weg te hebben geholpen in het vinden van webshops, die ook grote maten schoenen verkopen.

Kijk ook eens op de website Grote Maten Mode

Geen opmerkingen: